
Uudenmaan Herkun some löysi uuden nousun Brunon avulla

Uudenmaan Herkku Oy on vuonna 1951 perustettu täyden valikoiman leipomo Keravalla. Tämä perheyritys tunnetaan laadukkaista käsityönä tehdyistä tuotteistaan sekä lämpimästä palvelusta omassa myymälä-kahvilassaan.
Työ: sosiaalisen median ulkoistus, sisällöntuotanto, raportointi ja kuukausittainen suunnittelu
Tavoitteet:
Kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja sitoutumista Facebookissa ja Instagramissa
Tuoda suunnitelmallisuutta ja yhtenäisyyttä someen
Vapauttaa aikaa yrittäjän arjesta
Nostaa esiin yrityksen persoonallisuutta ja tuotteita

Kun ensimmäisen kerran juttelimme Uudenmaan Herkun toimitusjohtajan Sirpa Bäckströmin kanssa, yrityksen somekanavat olivat kuin leipä ilman hiivaa: ainekset olivat hyvät, mutta potentiaalia ei pystytty hyödyntämään tunnettuuden kasvattamiseksi.
Yritykselle oli aiemmin tehty somestrategia, mutta arjen kiireissä sen toteutus oli jäänyt vähälle. Instagramin edellisestä julkaisusta oli kulunut jo tovi, ja Facebookiin Sirpa ehti lisätä sisältöä vain satunnaisesti oman työnsä ohessa. Keskustelumme käynnisti ajatuksen siitä, että somekanavat voisi hoitaa suunnitelmallisemmin ja kevyemmin ulkopuolisen kumppanin avulla.
Aloitimme yhteistyön tekemällä alkukartoituksen, jonka pohjalta määriteltiin julkaisujen visuaalinen linja, ideoitiin aiheita ja tuotettiin ensimmäiset sisällöt. Ulkoistukseen sisältyi myös kommentteihin vastaaminen, tulosten seuranta ja raportointi sekä jatkuva kehitystyö. Jokainen julkaisu suunniteltiin asiakkaan tavoitteet ja ääni mielessä.
Jo ensimmäisten kahden yhteistyökuukauden aikana Uudenmaan Herkun somenäkyvyys kasvoi selvästi. Asiakkaat huomasivat someaktiivisuuden ja kommentoivat julkaisuja sekä somessa että myymälä-kahvilassa.
Tulokset kertovat, että laadukas ja suunnitelmallinen sisältö toimii tehokkaasti, kun tekeminen on johdonmukaista ja yleisön tarpeet ymmärretään. Jo ennen tutustumiskäyntiämme Uudenmaan Herkulle Sirpa kommentoi julkaisusuunnitelmiamme seuraavasti.
Vierailupäivä Keravalla leipomossa ja myymälässä
Kesäinen retki Uudenmaan Herkulle antoi meille mahdollisuuden tutustua asiakkaaseen entistä paremmin. Vierailu ei ollut virallinen, emmekä pönöttäneet kokouspöydän äärellä, vaan pääsimme näkemään ja kokemaan yrityksen toimintaa aidoimmillaan. Saimme vierailla myymälän yhteydessä sijaitsevalla Herkun omalla leipomolla, jossa valmistuvat kaikki tuoreet verkkokaupastakin tilattavat suolaiset ja makeat tuotteet. Samalla kuulimme lisää vuonna 2026 peräti 75 vuotta täyttävän kolmannen sukupolven perheyrityksen historiasta.
Vierailun lopuksi pääsimme vielä maistelemaan uunituoreita herkkuja, ja saimmepa vielä kaiken kruunuksi tuliaiset kotiin vietäväksi. Jos haluat kurkistuksen kesäretkestämme ja mahdollisuuden nähdä Uudenmaan Herkun leipomon puolelle, niin katso vielä retkestä koostamamme lyhyt video!
Yhteistyö jatkuu
Uudenmaan Herkun someyhteistyö Brunon kanssa jatkuu edelleen tiiviinä. Tavoitteena on kasvattaa Herkun näkyvyyttä, tunnettuutta ja myyntiä entistä enemmän Uudenmaan alueella sekä luoda pohja Herkun omalle sometekemiselle tulevaisuudessa. Kesäinen retkemme antoi meille mahdollisuuden tutustua asiakkaaseemme vielä paremmin niin, että pystymme auttamaan heitä entistä paremmin heidän sometavoitteissaan.
Kiireinen arki ja rajalliset resurssit ovat hyvin yleinen syy sille, että somen sisällöntuotanto jää tekemättä. Uudenmaan Herkku on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, ettei somen kanssa kannata jäädä stressaamaan yksin. Sosiaalisen median ulkoistaminen mahdollistaa sen, että itsessään suositut tuotteet saavat ansaitsemansa näkyvyyden.
Haluaisitko sinäkin heittää somehuolesi?
Lue lisää Brunon someulkoistuksesta tai ota meihin yhteyttä, niin katsotaan yhdessä, millainen some sopisi juuri sinun makuusi! 🐸




